& dooor

16 mei 2016 - Samosir, Indonesië

Na een weekje zieken ben ik vandaag weer naar stage gegaan! Afgelopen woensdag/donderdag ging het eindelijk weer wat beter en kon ik ook alle eten weer wat verdragen op de maag. Vrijdag kwamen de mede studenten ook weer terug van stage en na een korte update hadden we besloten om de volgende dag met ons allen op pad te gaan met de scooter over Samosir. Dus zaterdag ochtend vroeg uit de veren en gaan met de banaan! We zijn begonnen met de onderkant van Samosir na een paar goede en minder goede wegen kwamen we boven op de bergen uit waar we uitzicht hadden over Sumatra! In 1 woord SCHITTEREND! Na dat we daar wat foto's hebben gemaakt en genoten hadden van de uitzicht zijn we door gereden. We reden door kleine dorpjes en rijstvelden met goede en slechte wegen. Onderweg zo nu en dan ook stoppen voor een waterbuffels of voor varkens die opeens op de weg voor je staan. Na een aantal foto's/rek en strek/drink/insmeer stops kwamen we aan in Pangarurang waar we eigenlijks nog niet echt erge trek hadden dus zijn we even bij de supermarkt geweest waar we even wat drinken en wat eten hebben gekocht. Daarna zijn we onze weg weer vervolgd naar TukTuk. We dachten valt wel mee hoe groot de eiland is maar dat viel best wel een beetje tegen en we weten nu ook dat we niet nog een keer met de scooter over het eiland gaan want onze konten voelen we nog steeds!:) 's Avonds zijn we met de hele ploeg naar Roy's pub geweest waar we een verjaardag hebben gevierd van een jongen die dinsdag jarig is. Hier een paar drankjes en pool pogingen gedaan.

Zondag ben ik samen met een mede studente naar een vrouw geweest die mij had uitgenodigd om langs te komen voor een bakje thee en kennis te maken met haar Nederlandse man. Dus in de vroege ochtend zijn we op de scooter (ja op de scooter het is nog best ver lopen van onze park naar de dorp)  naar het vrouwtje gegaan. We werden met open armen ontvangen en kennis gemaakt met Hans. Hans woont nu sinds 2 jaar op Samosir hij heeft voor dat hij hier kwam eerst nog op Jakarta en Bali gewoond. Ze hebben ons advies gegeven wat de leukste plekjes zijn en waar we beter wel en niet naar toe kunnen! Dus na een mobiel vol te hebben gezet met dingen voor TO DO hebben we afscheid genomen van Hans en Lenny. Als we in de buurt waren mochten we gerust nog een keer langs komen!

De rest van de dag hebben we weinig gedaan omdat het met bakken uit de hemel kwam helaas.. Maar vandaag weer een frisse start ben ik begonnen met een hoed!:)

Zal van de week weer wat foto's erop zetten voor de rest wens ik iedereen fijne Pinksteren!

Horas!

1. Athe en Klaziena:
    16 mei 2016
    Wat een mooi verhaal en weer veel beleeft en gezien. Tut heit en mem
  2. Roeli en Marcel:
    16 mei 2016
    Hej Renske fijn dat je weer beter bent en we lezen dat je veel leuke dingen meemaakt/onderneemt .... toppie ....blijf genieten van alle mooie avonturen dikke tut xxx van ons
  3. Pake en beppe v.d.veen:
    17 mei 2016
    hoi Renske wat een leuke stage om jaloers op te zijn pake en beppe