Time Fly!

14 juni 2016 - Medan, Indonesië

Halloo! Daar was ik weer eens!:)

Afgelopen week was onze laatste stage bij Mr. Gurning. In deze week ben ik bezig geweest met het maken van een strandtas en een onderzetter. Het vlechten is nu al stukken beter en makkelijker dan in de eerste paar weken. Dinsdag's zijn de leraren van onze school langs gekomen op onze stage bedrijf. Die zijn afgelopen zondag op Samosir aangekomen. We zijn met hun aan het lunchen geweest bij de Hot Springs. Een 'populaire' toeristen trekplaats maar de populaire is er aardig vanaf. Ze onderhouden de Hot Springs niet echt zit veel afval in het water en meer van die kleine dingentjes wat vrijwel zonde is.

Samen met de medestudente zijn woensdag's nog even over de traditionale markt! Daarna zijn we naar de supermarkt gezet om nog kleine bedankjes te halen voor bijv. Mr. Gurning maar ook voor onze chauffeur die ons elke maandag weg bracht en vrijdag weer ophaalde. Donderdag's was dan ook onze laatste dag bij Mr. Gurning hij had ons uitgenodigd om bij hem een hapje te eten maar dit hebben we afgeslagen omdat onze magen nog niet helemaal 100% zijn.. Maar we hebben wel voorgesteld om een drankje te doen en dat was ook prima! Dus zijn we Donderdagavond weer terug gegaan hebben we een drankje gedaan onze gift gegeven! Daarna kregen wij nog een Batak kleed voor terug. De afscheid viel enorm mee, je weet dat je niet 1,2,3 deze mensen weer zult zien dan is afscheid nemen in nederland van stage toch makkelijker!

Vrijdag's hebben we rustig onze spullen gepakt en hebben we afscheid genomen van het hotel personeel. (Nja hotel.. meer een Guasthouse idee met veel mieren waar je genaaid word door het hotel personeel..) Beetje jammer maar vooruit..

Van het weekend hebben we lekker rustig aangedaan veel touren, winkelen, overal en nergens een hapje en drankje doen! & natuurlijk genieten van de zon! Vanmorgen vroeg zijn ver vertrokken vanuit TukTuk naar Medan. We kregen advies om met onze chauffeur de touristische route te doen dus langs de vulkaan en waterval.. Nja dit hadden we opzich ook wel over kunnen slaan.. Want ik heb ondertussen al aardig wat watervallen gezien en we hadden verwacht dat we bij de waterval konden staan i.p.v. 1 km verderop. & daar moest je dan ook nog voor betalen en ja wij als toeristen natuurlijk meer! Al staat er een bord achter de persoon met een prijs van 2.000 rp. neee wij moesten 13.000 rp. betalen daarna werd het 11.000 rp. maar 10.000 rp. was ook prima... (10.000 rp. is €0,70) Ja is niet veel weet ik maar op de manier van hoe dus ik was er niet echt mee eens dus de chauffeur vragen want niemand kan Engels. Maar de beste man was opeens Oost-Indisch doof.. beeeeetje jammer.. Maar wel betaald omdat we wel nieuwsgierig waren maar had niet gehoeven achteraf!

Daarna door naar de vulkaan wij vol in verwachting dat we op de vulkaan kwamen. (& nee het is niet de vulkaan die paar weken geleden uitgebarsten is.) Maaar helaaaas verwachtingen waren te hoog en hier stonden wij ook weer op een afstand van 3 km naar te kijken.. maar de beste man chauffeur had ook al geen beste humeur meer dus hebben we er maar bij gelaten en zijn we door gereden naar Medan. Dus nu zitten we op onze hotelkamertje met al onze spullen midden in Medan.

Onze planning is om hier 2 nachten te overnachten en de laatste nacht naar Guasthouse Jimmy waar de rest van de groep komt waar we dan gezamenlijk naar de Airport gaan. Hier vertrekken we dan half 2 Nederlandse tijd richting Jakarta waar we dan moeten wachten en dan rond half 6 Nederlandse tijd richting Nederland vliegen waar we zaterdagochtend aankomen rond half 9!

Dus lieve mensen tot zo ver mijn verhaal weer van de afgelopen weken.. tijd is hier voorbij gevlogen maar ben wel weer blij om weer naar onze Cheeseland te mogen gaan. (Jhaaa Cheeseland kwam van de week een Duitse man mee aanzetten.. Jaja zit je zooooo verweg en dan heb je toch de buren nog bij je!) Ik denk dat verschillende mensen dit weekend wel zie en anders de week er na wel weer! Zodra ik terug ben zal ik nog een blogje schrijven!

Geniet van jullie laatste paar 'rustige' dagen want het kan zo zijn dat er een blond meisje voor jullie deur staat!:)

1. Athe en Klaziena:
    14 juni 2016
    Weer een leuk verhaal en dat blonde meisje mag van ons elke dag wel weer voor de deur staan. TUT Heit en Mem
  2. Janine:
    14 juni 2016
    Ooh gezellig, een blond meisje op visite! Altijd welkom! Goede reis terug en tot gauw!

Groetjes Jogchum en Janine
  3. Reina:
    14 juni 2016
    Nog even genieten en dan een fijne lange terug reis.
  4. Roeli en Marcel:
    14 juni 2016
    Hej Blondie je bent altijd welkom maar dat weet je wel.
    Wij zijn benieuwd naar alle verhalen en foto's die we niet gehoord of gezien hebben. ...
    Goeie reis a.s. vrijdag/zaterdag

Liefs Roeli en Marcel