Update(je)

23 mei 2016 - Samosir, Indonesië

De 5e week is nu dan ook van start gegaan! Afgelopen week alweer veel uitgevreten! We zijn nu op stage druk bezig met onze eigen projecten, heb van de week o.a. een rammelaar gemaakt en ben nu druk in de weer om een libelle te maken! Het is nog even uitvogelen maar gelukkig denkt mr. Gurning ook even mee! Ook zijn we bezig geweest met het verven van de waterlelies. Hier hebben ze een hele grote pan voor waar 1 of andere kleurstof in komt waardoor de waterlelies van kleur veranderen! Wel een leuke proces om te zien maar aangezien we vrouwen zijn mogen we niks doen.. Het gaat al iets beter dat we wat klusjes mogen doen zoals vegen. Dat mochten we eerste instantie ook niet doen maar ja wij maken de rotzooi ook..

Voor de rest is de contact tussen ons en mr. Gurning nog wat pittig, wij proberen zo veel mogelijk Indonesische woorden te leren dat we toch wat met hem kunnen overleggen. Voor de rest is het heel veel communiceren via de mannen die er toevallig zijn en die een beetje Engels kunnen om toch het weer kunnen vertalen.

Een goede voorbeeld is dat onze planning was dat we vrijdag naar Siantar wouden. (Siantar zit een andere deel van de studenten in de dierentuin.) Dus wij op ons best een briefje schrijven in het Indonesisch maar schijnbaar klopte de zins opbouw niet of klopte de woorden niet maar mr. Gurning snapte er geen hol wat van.. Dus dan maar weer in het Engels vertalen via 1 van de mannen en hopen dat het goed gaat. En ja er zijn alleen maar mannen bij mr. Gurning op zijn vrouw na. Dus wij voelen ons soms ook echt aapjes in de kooi waar iedereen ons staat aan te gapen.. maar de verschil is dat wij niet aapjes zijn en niet in de kooi zitten..

Maar vrijdag zijn we vroeg vertrokken richting Siantar naar de dierentuin. Alleen onze taxi chauffeur wist niet wat een ZOO was en überhaupt waar die was.. Dus onze tocht die officicieel in 1 uur kan deden wij in 2 uren. Beetje jammer.. Maar na dat we gearriveerd waren even kort gepraat en op zoek gegaan naar een hotel! We vonden al snel een hotel tegenover de ZOO dus ideaal! (aangezien de mannen in de guasthouse naast de zoo zitten.) Het hotel is te vergelijken met een van der Valk hotel maar i.p.v. dat je €80 p.p. betaald betaal je een €10 p.p. tjah verschil moet er zijn. Daarna zijn we met de hele ploeg aan het uiteten geweest bij een 'dure' restaurant in de stad waar je een glas drinken, steak + patat en ijs een kleine €5,- voor kwijt bent.

Zaterdag's zijn we met zijn allen even aan het winkelen geweest in de overdekte winkelcentrum denk hierbij aan de V&D die uitverkoop heeft.. = geen succes! Dus weer terug naar de dierentuin en 's avonds werden we uitgenodigd door de bazin van de dierentuin om een concert van haar bij te wonen. Lange zit maar wel heel leuk alleen jammer dat het Indonesische zong teksten waren dus je snapte er geen hol van.:P Indonesischers staan ook bekent om het dansen. Nja dan raad je het al dan wordt er ook van ons verwacht dat we dansen.. Geen probleem maar op de 1 of andere manier hadden de mannen er minder zin in.. en snap nu ook waarom Indonesische mannen kunnen met de heupen swingen allemachtig! Verbazing wekkend!

Zondag's hebben we even uitgeslapen.. nja uitslapen onze record uitslapen staat nu op 8 uur.. Daarna rustig aangedaan later zijn we weer naar de mannen gegaan in de dierentuin en kregen we een rondleiding en we mochten ook backstage bij alle dieren kijken heel gaaf! Na 30x nee hebben gezegd omdat mensen met mij op de foto wouden oToen werden de mannen gevraagd als ze een touwtrek wedstrijdje wouden doen tegen de Indonesische mannen. (Ja vrouwen mochten niet mee doen.) Toen we daar eenmaal waren had ik iets van Ja ik wil toch proberen om mee te doen! Vrouwen mogen ook wel een x wat hier.. Dus vragen aan 1 van de medewerkers van de dierentuin helemaal verbaasd en vroeg als ik dit serieus meende en knikte van ja! Dus gelijk vloog hij van her naar der en kreeg het voor elkaar ik mocht mee doen!:D De eerste potje viel aardig tegen maar toch gewonnen! De tweede potje was even goed aan de touw trekken en we hadden zo gewonnen!

Dus na een kleine 'prijsuitreiking' denk hier aan met een tas met een t-shirt en wat drinken! Daarna hebben wij de taxi weer terug richting Parapat gepakt waar we nog een kleine 2 uren op de boot moesten zitten.

& nu dus na een druk weekje weer een keertje tijd om hier ook wat op te zetten! Voor de rest gaat het mij ook prima! De vulkaan uitbarsting was opzich in de buurt maar toch 4 uurtjes er vanaf rijden dus valt ook wel weer wat mee! We hebben eigenlijk via Nederland te weten gekregen dat er een vulkaan uitbarsting was..

Nja volgens mij was dit ook weer voor de rest! Weer een heel verhaal erbij!:)

Horas

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Athe en Klaziena:
    23 mei 2016
    Geweldig verhaal Renske. Wanneer krijgen we weer een foto update. Volgens mij missen wij heel veel foto's. HAHAHA
    dikke tut Heit en Mem
  2. Pake en beppe v.d.veen:
    23 mei 2016
    geweldig Renske ga zo door de tijd vliegt om Pake heeft je verhaal luidop gelezen, ging prima. groeten pake en beppe
  3. Roeli en Marcel:
    23 mei 2016
    Leuk Renske en fijn dat jullie zoveel ondernemen en mooie dingen beleven toppie ga zo door meid xxx
  4. Pake en beppe:
    24 mei 2016
    jullie zien en beleven veel wat wij uitje verslag lezen geniet maar de groetjes van pake en beppe
  5. Janita:
    25 mei 2016
    Mooi verhaal Renske, mooi dat je hebt meegedaan met touwtrekken, nog veel plezier.
  6. Janita:
    25 mei 2016
    Heb eindelijk al je verhalen gelezen.wat geweldig lekker genieten en wat een mooie natuur,top.
  7. Klaas en Janet:
    25 mei 2016
    Mooie verhalen Renske, een hele belevenis. Je maakt zo te lezen mooie dingen. Have fun !!
    Groetjes Klaas en Janet
  8. Janine:
    29 mei 2016
    Wat een belevenissen weer zeg! Leuk hoor! En wat leuk dat je mee mocht doen met touwtrekken! Nog even en de vrouwen mogen daar meer doen door jullie! Jullie zijn toppers! En jij (voor ons) in het bijzonder! Veel succes en plezier weer voor de komende weken! Groetjes je tantetje Janine en Jogchum en Fimme.