Samosir

9 mei 2016 - Samosir, Indonesië

Ondertussen zijn we alweer wat dagen verder, de markt waar we afgelopen woensdag was heel indrukwekkend! Maar met een zwakke maag wil je er niet overheen lopen.

Overal waren vissen die vers voor je gemaakt werden, varkens hoofden en verschillende (soms) niet fris ruikende groenten en fruit. Maar de mensen vonden ons toch indrukwekkender dan wat er op de markt was. Verschillende mensen die naast mij gingen lopen om te kijken voor de lengte verschil of juist bij mijn bovenarm pakte en zeiden: 'You are verry big!' Heeeel ongemakkelijk maar gewoon lief lachen arm los zien te trekken en vrolijk door lopen! En goed voor je uit kijken want overal moest (ik) voor bukken. Maar nadat we boodschappen hebben gedaan zijn we terug naar de hotel gegaan en mochten we heerlijk zelf eten koken dus gebakken aardappeltjes met appelmoes!!:) De kokkin is erg aan ons gehecht en beschouwd ons ook al voor haar familie dat is echt heel leuk!:)

Donderdag en vrijdag weer lekker aan het stage lopen geweest, bezig geweest met het maken van een houder voor een waterflesje. Ook mr. Gurning en zijn vrouw beschouwen ons al helemaal als familie. Bijzonder hoe openlijk deze mensen kunnen zijn! Vrijdag met behulp van de mannen die altijd ons aan staan te staren als wij aan het vlechten zijn een lokale bus kunnen regelen die ons bij mr. Gurning vandaan konden halen. Je zou denken zo busje kan max. 12 personen in, verkeerd gedacht halverwege de weg van Pangarurang naar TukTuk zaten we met 16 mensen in het busje! Dan denk je ooooh valt opzich ook nog wel mee.. maar bedenk dat zo busje aangepast is op Indonesische mensen formaat. Dus half opgevouwen anderhalf uur lang kwamen we aan in TukTuk waar we ook nog meer moesten betalen dan we hadden afgesproken. Je kan er ook moeilijk in gaan als blanke want iedereen kent iedereen.. Maar we waren blij dat we in TukTuk waren!

Na dat iedereen weer terug was van stage zijn we met zijn allen aan het uiteten geweest en even bij gepraat van iedereen zijn/haar stage plaatsen! Voor de rest dit weekend niet veel gedaan even naar de markt geweest maar op die moment dat wij er waren ging het hozen en spoelen de rest van de dag door dus we waren ook zo weer terug bij TukTuk. Zondag hebben we halverwege de dag een scooter gehuurd en zijn we aan het toeren geweest. De planning is om dit weekend weer een scooter te huren en dan Samosir te bekijken.

Vandaag weer richting stage half ziekerig, van het weekend ook al niet al te fit! Halverwege de rit toch maar besloten om naar de dokter te gaan omdat ik ook meer koortsig werd en alles.. Nja de dokter van hier is gewoon in de ziekenhuis, dus na een onderzoek van de dokter zei hij dat ik een allergie had en kreeg een waslijst met medicijnen.. maar aangezien dat een enkele van onze groep paratyfus hadden voelde het niet ok.. Dus besloten om een bloed en urine test te doen om zeker te weten dat ik ook geen paratyfus heb en resultaat was negatief! (gelukkig!!!!) Maar moest wel rust gaan nemen en goed kijken wat ik eet en voorzorgen dat ik genoeg drink.. Dus komende dagen rustig aan doen en zien hoe het gaat, ook verschillende medicijnen gekregen en we shall see what's happends!

Dus tot zover mijn verhaal weer!

Horas!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Athe en Klaziena:
    9 mei 2016
    Beterschap en rustig aan.
    liefs heit en mem
  2. Pake en beppe:
    9 mei 2016
    het moet allemaal wennen maar geniet van alles wat je beleefd groetjes van pake en beppe
  3. Reina:
    9 mei 2016
    Niet leuk om ziek te zijn. Cola drinken kan helpen. Beterschap.
    Heb je al iets leuks gemaakt? Dat vlechten lijkt me erg stijf spul, lukt dat een beetje.
    Nog veel plezier. Met ons gaat het goed. We hebben eindelijk ook mooi weer. Groetjes
  4. Vera:
    9 mei 2016
    Ahw jakkie rens, Rustig oan dwan!
    Lit kelly en anneke maar goed op die passen!
  5. Renske Dijkstra:
    10 mei 2016
    Dankje wel Heit & Mem!

Dat komt zeker weten goed Pake & Beppe!:)

Nee totaal niet! Daar ben ik al druk mee bezig met cola drinken! Ja we hebben afgelopen week een tas en een waterfleshouder gemaakt. Ik zal straks wat foto's ervan opzetten! Het valt best mee zolang je de plant maar nat houdt. Mooi dat het met jullie goed gaat!:D & Fijn dat er nu in Nederland ook mooi weer is!:)

Dat sil ik dwan Vera! Kelly en Anneke binne wol op stage, maar wear we wiekeins verblieuwe is de bazin Nederlands dus wol makkelijk ols dr wot loos is!
  6. Janine:
    12 mei 2016
    Hoi Renske! Hopelijk voel je je gauw weer beter! Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft! De tassen zien er erg leuk uit! Mooi gemaakt! Wil nog wel even zeggen dat ook wij super trots op jou zijn! Wat een prachtig avontuur om mee te maken! Mooi om te horen dat jullie al als familie beschouwd worden! Succes met stage, veel plezier en beterschap! Liefs Jogchum, Janine en natuurlijk Fimme