De eerste stage dagen!

3 mei 2016

Om de blog mee te beginnen beantwoord ik de vraag nog ´Is er 1 jongen die alleen stage gaat lopen? Wat gaan jullie nu de laatste weken van stage doen?´ Ja er is 1 jongen die alleen stage gaat lopen, hij zou eerst mee naar de dierentuin maar dat paste niet echt bij zijn vakopleiding. Hij vond het geen probleem om ook alleen op stage te gaan na veel overleg met de docenten is eruit gekomen dat hij toch alleen mocht.

Hoe het nu lijkt voor ons is dat we gewoon  6 weken bij mr. Gurning stage gaan lopen, maar we hebben ondertussen ook al contact gehad met een andere vrouw via de 1e groep die in het weekends bloemwanden maakt voor bij de kerk dienst. Dus waarschijnlijk blijven we een keer een weekend in Pangarurang voor het maken van een bloemenwand. Ook gaat deze vrouw langs scholen om kinderen ´recycle´ les te geven. Deze vrouw heeft dan in gedachten dat we dan een paar keer mee gaan naar de school om de kinderen iets leuks te laten maken van plastic flessen etc. maar dat is afwachten.

Na een gezellig weekend zijn we de maandag vroeg vertrokken vanuit TukTuk naar Pangarurang. We werden bij de hotel uitgezet en na korte overleg kregen wij de sleutel + extra matras dat we met z’n 3en op de kamer konden. Nadat we alles een beetje uitgestald hadden hebben we onze spullen gepakt en richting mr. Gurning gelopen. Dat is vanaf hier een kleine halve kilometer. Eenmaal bij mr. Gurning werd het een beetje akward want hij was nog aan het zwemmen en wij wisten niet echt wat we moesten doen. We werden binnen geleid waar twee andere Indonesische studenten zaten, deze konden een beetje gebrekkig Engels. Ze vertelden dat ze hier rest van de week ook zijn en dat ze over mr. Gurning een scriptie gingen schrijven. Maaaar i.p.v. dat ze mr. Gurning vragen ging stellen begonnen ze ons allemaal vragen te stellen Waarom wij hier waren? Wat we hier gingen doen? Etc. en dat schreven ze ook op dus we hadden alle 3 iets van dan gaat de scriptie meer over ons maar oké!

Na een ‘interview’ kwam mr. Gurning ook eindelijk binnen en na een beetje gebrekkig contact zijn we naar buiten gegaan en zijn we begonnen om de waterhydriacinten bij te knippen waardoor ze makkelijker te vlechten zijn. Hier zijn we de hele dag een beetje mee bezig geweest.

De volgende dag (vandaag) zijn we gestart met maken van een tas, het is even knutselen en prutsen maaaaar het wil opzich wel lukken! Als het mee zit is hij morgen klaar en dan zal ik er een foto van maken en hier op zetten!

Voor de rest is de hotel niet echt 100 punten maar het is te doen we hebben goede contact met de kokkin die stelt ook voor dat we zelf onze eten halen en dan maakt zij het voor ons klaar! Aangezien we hier nog maar 2 dagen zijn heeft ze ons mee genomen naar een kleine markt en naar de supermarkt!!!!!! En een supermarkt is hier echt een Luxe. Morgen neemt ze ons mee naar de grote markt die hier elke woensdag en zaterdag is. Het is echt superfijn dat iemand je de eerste paar dagen even mee neemt op sleep touw! Ben benieuwd naar de volgende dagen en laat het over me heen komen!

1. Athe en Klaziena:
    3 mei 2016
    Top meisje, weer een super mooi verhaal.
    Fijn dat jullie zo geholpen worden.
    liefs heit en mem
  2. Pake en beppe v.d.veen:
    8 mei 2016
    wat een belevenissen groet pake en beppe
  3. Pake en beppe v.d.veen:
    8 mei 2016
    mooie tassen neem maar een paar mee terug.